Geanonimiseerde vragen en processen uit de praktijk van een reg. ABvC counsellor in de Waalsprong. ABVC Counseling experiences in Nijmegen-North
Monday, January 7, 2013
Ehealth neemt vlucht, dus ook voor ABvC counsellors
30 oktober 2012 - In 2011 hebben ruim 200.000 mensen met psychische, sociale en maatschappelijke problemen hulp gekregen via internet. Dat blijkt uit cijfers van het Netwerk Online Hulp die donderdag 1 november gepresenteerd worden op het congres Online Hulp in Utrecht. Het is het vijfde opeenvolgende jaar dat het gebruik toeneemt. Verwacht wordt dat de groei de komende jaren doorzet omdat steeds meer Zorg- en Welzijninstellingen onderdelen van de reguliere hulpverlening vervangen door online hulpverlening.
Twee miljoen
Meer dan twee miljoen mensen bezochten afgelopen jaar een online hulpsite voor informatie, advies en ondersteuning. Daarvan kregen ruim 200.000 mensen hulp via chat of e-mail. Zij beoordeelden het contact met een gemiddeld rapportcijfer van een acht, blijkt uit gegevens van het Netwerk Online Hulp. Het netwerk is een samenwerking van voornamelijk landelijk opererende organisaties waar onder andere Kindertelefoon, Juridisch Loket, Korrelatie, Humanitas en FIOM bij aangesloten zijn.
Frank Schalken, directeur van stichting E-hulp.nl en voorzitter van het Netwerk Online Hulp “Internet is gemaakt voor de hulpverlening. Je hoeft er niet de deur voor uit waardoor je hulp kan krijgen op de tijden dat je het het hardst nodig hebt, zelfs ’s nachts. En online schamen mensen zich veel minder voor hun problemen, waardoor ze het eerder bespreekbaar durven maken.” Hij sprak hierover op radio 1. Tevens was er een item in het NOS-journaal van 8.00.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment